Bridgestone Europe laajentaa monibrändistrategiaansa ja tuo Bridgestone-brändin Euroopan maatalousrenkaiden markkinoille.

Bridgestone-maatalousrenkaat tähtäävät Euroopan kasvavaan laaturengassegmenttiin ja vastaavat kaikkein suurimpien ja tehokkaimpien maatalousajoneuvojen ja -koneiden tarpeisiin. Esimakua brändilupauksesta on luvassa kansainvälisillä Agritechnica-maatalousmessuilla Hannoverissa 12.–16.11.2013. Ensimmäinen tuote lanseerataan suunnitelmien mukaan toukokuussa 2014 Essenissä Saksassa pidettävillä kansainvälisillä REIFEN-rengasmessuilla, ja myynti Euroopassa aloitetaan vuoden toisella puoliskolla.

Monibrändistrategia

Uusi Bridgestone-valikoima täydentää yhtiön nykyistä Firestone-maatalousrengastarjontaa yhtiön useaan tuotemerkkiin perustuvan strategian mukaisesti. Firestone on panostanut voimakkaasti tuotevalikoimansa uudistamiseen ja saanut vahvan jalansijan Euroopan markkinoilta. Se tarjoaa maanviljelijöille erinomaista suorituskykyä ja tuottavuutta. Bridgestone keskittyy suurimpiin ajoneuvoihin ja koneisiin markkinoiden korkeimmassa laatusegmentissä ja pyrkii siten välttämään päällekkäisyydet merkkien koko- ja mallitarjonnassa.

”Bridgestone- ja Firestone-brändien vahvuudet ja ominaisuudet eroavat toisistaan. Tämä toimintamalli takaa, että meillä on tarjota maanviljelijöille optimaalinen ratkaisu kaikissa segmenteissä”, sanoo Lothar Schmitt, Director Agricultural and Off-the-Road tyres, Bridgestone Europe.

Muuttuva maatalous

Euroopan maatalouden nopea muutos on Bridgestonelle mahdollisuus. Maatilojen määrä pienenee mutta niiden koko kasvaa, ja tehokkuuden maksimointiin pyritään usein jakamalla resursseja. Myös maatalouden koneet erikoistuvat yhä pidemmälle ja muuttuvat yhä suuremmiksi ja tehokkaammiksi.

Maatalousrenkaiden valmistajien haasteena on pysyä mukana kehityksen tahdissa. Maailman suurimpana renkaiden ja muiden kumituotteiden valmistajana Bridgestone vastaa haasteeseen useaan brändiin perustuvalla kohdennetulla tuotevalikoimalla, joka täyttää kaikkien maatalouden toimijoiden tarpeet.

Bridgestone on sitoutunut kestävään maatalouteen

Bridgestone Corporationin missio on pysynyt samana aina siitä lähtien, kun yhtiön perustaja Shojiro Ishibashi muotoili sen vuonna 1931: ”Serving Society with Superior Quality.” Yhtiö toteuttaa missiotaan päivittäin tarjoamalla asiakkaille korkealaatuisia tuotteita ja palveluja sekä tekemällä osansa kestävän kehityksen varmistamiseksi, jotta nykyiset ja tulevat sukupolvet voisivat nauttia turvallisesta ympäristöstä. Siksi se valmistaa korkealaatuisia maatalousrenkaita, jotka auttavat tehostamaan tuotantoa suojellen samalla sekä viljelykasveja että kallisarvoista ruokamultaa.

Bridgestone on maailman suurin renkaiden ja muiden kumituotteiden valmistaja. Bridgestone toimii yli 150 maassa ja valmistaa renkaita lähes kaikentyyppisiin ajoneuvoihin: henkilöautoihin, kuorma-autoihin, linja-autoihin, maansiirto- ja kaivoskoneisiin, lentokoneisiin, moottoripyöriin sekä teollisuus- ja maatalouskoneisiin.