Tämä verkkosivusto käyttää evästetiedostoja (cookies), joiden tarkoitus on parantaa sivuston käyttäjäkokemusta.  Evästetiedostot muistavat myös valintojasi ja niiden avulla keräämme tilastoja. Jos hyväksyt tämän muuttamatta asetuksiasi, oletamme että sallit evästetiedostojen vastaanottamisen. Voit kuitenkin muuttaa evästetiedostoja koskevia asetuksiasi koska tahansa.

Uutiset


Uusi Bridgestone Battlax Racing R11

11 lokakuu 2017

Valentino Rossi

Viimeinkin voit luottavaisena lähteä saalistamaan uutta ennätysaikaasi, kierros toisensa jälkeen.

Bridgestone, maailman johtava rengas- ja kumiyhtiö1, aloittaa uuden aikakauden kuviollisten kilparenkaiden sarjassa uudella Battlax Racing R11 -renkaallaan. Se antaa supersport- ja hypersport-pyörien ajajille varmuutta hyökätä tosissaan kierrosaikojensa kimppuun.

R11 yhdistää ainutlaatuisella tavalla Bridgestonen korkeimmalla kilpatasolla kehittämän teknologian, edistyksellisen uuden kumiseoksen sekä rakenteen. Tämän tuloksena rengas tarjoaa parasta suorituskykyä kuviollisten kilparenkaiden segmentissä. Eikä kehitystyössä tingitty piiruakaan kilparenkaille tärkeästä johdonmukaisesta käyttäytymisestä.

”Kilpa-ajossa kaikki kiteytyy luottamukseen. Bridgestonen uusi Battlax Racing R11 tarjoaa kilpakuskeille lisäpitoa ja paremman tuntuman rataan etenkin kaarteissa, joissa luottamus renkaisiin todella punnitaan. R11:n valitsevat kuskit voivat todeta kierrosaikojensa parantuvan välittömästi”, toteaa Nico Thuy, Head of Europe – Motorcycle, Bridgestone Europe.

Suorituskykyä ja tuntumaa

Bridgestone otti R11:n kehitystyön lähtökohdaksi nykyisen Battlax Racing R10:n ja asetti tavoitteeksi parantaa sen tarjoamaa ajotuntumaa rataan, jotta kuljettajat voivat tavoitella uusia kierrosennätyksiä laajalla käyttöalueella.

Hyvä jarrutus- ja kiihdytyspito

Eturenkaassa on käytetty uutta Variable Mono-Spiral -vyörakennetta (V-MSB), joka lisää kosketusalueeseen kohdistuvaa painetta ja parantaa kaarrepitoa. Paremman tuntuman ja luottamuksen ansiosta kuljettaja voi ajaa kaarteeseen entistä suuremmalla nopeudella.

Takarenkaan V-MSB-vyörakennetta hienosäädettiin tarjoamaan optimaalinen muodonmuutos, ja lisäksi renkaassa käytetään GP-vyöteknologiaa, jonka toimivuus on osoitettu sileissä Bridgestone V02 -kisarenkaissa. Tämä näkyy parempana pitona ja johdonmukaisina ominaisuuksina kaikissa tilanteissa renkaan koko käyttöiän ajan.

Pintakuvion kehittämiseksi Bridgestonen insinöörit analysoivat ensiksi renkaan abraasiokulman kiihdytyksessä sekä muodonmuutokset jarrutuksissa ja kaarreajossa. Näin R11:n kuviourat voitiin sijoittaa innovatiivisesti siten, että kaarteissa saavutetaan suurin jäykkyys ja kiihdytyksissä laajin mahdollinen kosketusalue. Samalla varmistetaan nopean lämpenemisen mahdollistava optimaalinen muodonmuutos.

Nopeampia kierrosaikoja

Radalla suoritetuissa testeissä2 uutuuden ominaisuudet ovat tuntuvasti edeltäjärengasta paremmat kaikilla osa-alueilla, etenkin tärkeimmällä kohdealueella eli kaarteeseen ajettaessa. Tämä näkyy kierrosajoissa, sillä R11 oli johdonmukaisesti nopeampi ratakierroksella, ja nopein aika parani 1,3 %.

Uutta Battlax Racing R11 -rengasta suositellaan kaikkiin moottoripyörien kilpaluokkiin, kuten SSP 300-, SSP 600- and SST 1000 -mestaruussarjoihin sekä valmistajien Cup-kilpailuihin.

Bridgestone tuo renkaasta markkinoille kaikkiaan kaksi eturengaskokoa ja kuusi takarengaskokoa tammi–maaliskuussa 2018. Kaikkia kokoja saa keskikovalla kumiseoksella, ja tietyissä kokoluokissa tarjolle tulee myös pehmeä kumiseos.

Bridgestonen uusin kilparengas, Battlax Racing R11, lanseerattiin Espanjassa 3.–7.10.2017. Tärkeimmät jälleenmyyjät ja median edustajat kaikkialta Euroopasta testasivat Battlax Racing R11 -renkaan ominaisuuksia kuuluisalla Monteblancon kilparadalla. Katso jännittävä ennakkovideo tapahtumasta!

Haluatko tutustua tarkemmin Bridgestoneen ja moottoripyörillä kilpailemiseen? Vieraile osoitteessa www.bridgestone.eu ja www.grippingstories.com ja seuraa meitä sosiaalisen median teemasivuillamme: Facebook ja Instagram.


1 Vuoden 2016 rengasmyynnin perusteella. Lähde: Tire Business 2017 – Global Tire Company Rankings.
2 Oschersleben, Saksa. Testipyörä: Honda CBR600RR, vertailurengas edeltävä R10 T-2.

Viimeinkin voit luottavaisena lähteä saalistamaan uutta ennätysaikaasi, kierros toisensa jälkeen.