Tämä verkkosivusto käyttää evästetiedostoja (cookies), joiden tarkoitus on parantaa sivuston käyttäjäkokemusta.  Evästetiedostot muistavat myös valintojasi ja niiden avulla keräämme tilastoja. Jos hyväksyt tämän muuttamatta asetuksiasi, oletamme että sallit evästetiedostojen vastaanottamisen. Voit kuitenkin muuttaa evästetiedostoja koskevia asetuksiasi koska tahansa.

Uutiset


Bridgestone lanseeraa neljä uutta moottoripyörän rengasta

12 tammikuu 2014

Bridgestone lanseeraa vuonna 2014 neljä uutta moottoripyörän rengasta. Yritys keskittyy innovaatioihin ja jatkuvaan parantamiseen tavoitteenaan tarjota kaikille moottoripyöräilijöille uusinta rengasteknologiaa ja parasta suorituskykyä.

Vuoden 2014 alkupuolella lanseerattavat renkaat ovat:
• Battlax Hypersport S20 EVO: teimme parhaasta vielä paremman
• Battlax Racing R10 EVO: uusi rakenne, uusi kumiseos – nopeammat kierrosajat
• Battlax Racing V02: uusinta MotoGP-teknologiaa superbike-pyöriin
• Battlecross X30 ja X40: edistyksellistä pintakumiteknologiaa motocross-pyöriin puolikovalle ja kovalle ajoalustalle

Battlax Hypersport S20 EVO: teimme parhaasta vielä paremman
Battlax Hypersport S20 voitti Motorrad1-lehden rengastestin vuosina 2012 ja 2013 – parempaa referenssiä saa hakea. Bridgestone ei kuitenkaan tyytynyt lepäämään laakereillaan, vaan kehitti voittajarenkaansa entistäkin paremmaksi. Renkaan rakenteeseen ja kumiseokseen tehtiin muutoksia, joiden tavoitteena oli parantaa sekä takarenkaan kulumiskestävyyttä että käsiteltävyyttä ja kaarrepitoa suurilla kallistuskulmilla. 

Tavoitteeseen päästiin hienosäätämällä Battlax Hypersport S20 EVOn vyöpakettia (eturengas), mikä lisää renkaan jäykkyyttä. Lisäksi käytettiin uutta kumiseosta, joka sisältää Bridgestonen patentoimaa, molekyylitasolla vaikuttavaa NanoPro-Tech™  teknologiaa renkaan vierintävastuksen ja kulumiskeston parantamiseksi. 

Bridgestonen omissa testeissä2 Battlax Hypersport S20 EVO -takarenkaan kulumiskestävyys oli 22 prosenttia edeltäviä malleja parempi. Lisäksi kaarreajokäytös, takarenkaan vetopito ja eturenkaan pito paranivat niin katu- kuin kilparataolosuhteissakin.

Maaliskuussa 2014 markkinoille tuleva Battlax Hypersport S20 EVO -rengas on tarjolla aluksi yhtenä kokona eteen ja neljänä kokona taakse ZR-nopeusluokassa.

1 Motorrad: Euroopan suurin moottoripyörälehti, joka tunnetaan tiukoista ja puolueettomista tuotetesteistä
2 Testit suoritettiin vuonna 2013 Bridgestonen Euroopan testiradalla Italiassa käyttäen BMW S1000RR -moottoripyörää sekä Sardiniassa Italiassa käyttäen useita Yamaha FZ1 -moottoripyöriä. Rengaskoot olivat 120/70ZR17 (edessä) ja 190/55ZR17 (takana).

Saatavana olevat koot:
• 120/70 ZR 17 M/C S20F EVO (58W) TL
• 180/55 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL 
• 190/50 ZR 17 M/C S20R EVO (73W) TL 
• 190/55 ZR 17 M/C S20R EVO (75W) TL
• 200/55 ZR 17 M/C S20R EVO (78W) TL

Battlax Racing R10 EVO: uusi rakenne, uusi kumiseos … nopeammat kierrosajat
Battlax Racing R10:n uudistamisen tavoitteena oli tarjota entistä nopeampia kierrosaikoja parantamalla eturenkaan kaarreajonopeuksia sekä takarenkaan vetopitoa ja johdonmukaisuutta. Tavoitteiden saavuttamiseksi Bridgestone optimoi eturenkaan (koko 120/70R17) rakenteen siten, että renkaan kosketusalue kasvoi 10 prosenttia. Tuloksena saatiin parempi sivuttaispito. Parempi pito kaarteissa tarjoaa kuljettajalle enemmän valinnanvaraa ajolinjojen valintaan. Kaarteeseen voi kallistaa aikaisemmin, jolloin ulostulonopeus on suurempi ja kaarreajo nopeutuu. Samalla takarenkaan optimoitu kumiseos antaa Battlax Racing R10 EVO -renkaalle paremman sivuttais- ja vetopidon koko lämpötila-alueella, pidemmän kulumiskeston sekä johdonmukaisemman suorituskyvyn edeltäjämalliin verrattuna3.

3 Elokuussa 2013 Motegin testiradalla Japanissa suoritetuissa testeissä rengasta verrattiin R10 Type 3:een (edessä ja takana). Rengaskoot olivat 120/70ZR17 (edessä) ja 180/55ZR 17 (takana).

Saatavana olevat koot:
• 120/70 ZR 17 M/C R10FZ (58W) TL TYPE 2
• 180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE2
• 180/55 ZR 17 M/C R10RZ EVO (73W) TL TYPE 4

Battlax Racing V02: uusinta MotoGP-teknologiaa superbike-moottoripyöriin
Battlax Racing V02 on Battlax Racing V01:n seuraaja, jonka uusimmat MotoGP- ja kumiseosteknologiat takaavat superbike-kuljettajille nopeammat kierrosajat ja pidemmän käyttöiän. 

Superbike-renkaiden pito- ja vakausominaisuudet viedään uudelle tasolle takarenkaan uudella GP-vyörakenteella, joka parantaa pitoa optimoimalla renkaan kosketusalueen ja lisäämällä renkaan kosketuspainetta. Uuden pehmeämmän kumiseoksen pito-ominaisuudet ovat paremmat sen koko lämpötila-alueella ja parantavat renkaan suorituskykyä jo ensikierroksesta lähtien antaen kuljettajille varmuuden ja turvallisuuden tunteen. Paremmat pito-ominaisuudet yhdistettynä johdonmukaiseen suorituskykyyn parantavat Battlax Racing V02:n kierrosaikoja jopa yli sekunnin verrattuna nykyiseen V01-kilparenkaaseen.

”Bridgestone hyödyntää uudessa Battlax Racing V02 -renkaassa uusinta MotoGP-teknologiaa taatakseen huippuluokan suorituskyvyn ja nopeat kierrosajat kaikille”, toteaa Bridgestone Europen markkinointijohtaja Jose-Enrique Gonzalez.

Saatavana olevat koot:
• 120/600 R 17 V02F SOF TL   (SBK)
• 120/600 R 17 V02F MED TL   (SBK)
• 200/655 R 17 V02R SOF TL   (SBK)
• 200/655 R 17 V02R MED TL   (SBK)

Battlecross X30 ja X40: edistyksellistä pintakumiteknologiaa motocross-pyöriin puolikovalle ja kovalle ajoalustalle
Bridgestone vahvistaa asemiaan myös motocross-renkaiden markkinoilla lanseeraamalla Battlecross X30:n keskikovalle ja Battlecross X40:n kovalle ajoalustalle. Uusissa renkaissa käytetään ensimmäistä kertaa Battlecross-tuotenimeä. Vaativissa kilpailuolosuhteissa kehitetyissä ja testatuissa renkaissa hyödynnetään Bridgestonen edistyksellistä MX-pintakumi- ja kuviopalateknologiaa.
Sitten vuoden 2005 Bridgestone on noussut palkintokorokkeelle yhteensä 46 kertaa maailman arvostetuimpien mestaruussarjojen – FIM Motocross World Championship, AMA Pro MX Championship ja JMX Championship – eri kilpaluokissa. Battlecross X30 ja X40 tuovat tämän huipputeknologian nyt kaikkien kuljettajien ulottuville.

Uusien Battlecross X30:n ja X40:n eturenkaiden kuviopalat on muotoiltu epäsymmetrisesti pyörimissuuntaan nähden. Ne tarjoavat jarrutuksissa ja kiihdytyksissä loistavan vakauden ja varmaa pitoa kaikissa kallistuskulmissa. Testit4 osoittavat, että molempien uusien Battlecross-eturenkaiden pito-ominaisuudet ovat tuntuvasti paremmat kuin nykyisillä Bridgestone M403- ja M603  renkailla, jotka ne korvaavat.

Takarenkaiden uuteen Castle Block -teknologiaan suunniteltiin kuperat kuviopalat, joiden särmät pureutuvat tehokkaammin ajoalustaan. Tämä näkyy parempina kaarreominaisuuksina, kiihtyvyytenä ja kierrosaikoina. Bridgestone käytti motocross-renkaissa ensimmäistä kertaa Cooling Fin  teknologiaansa. Se auttaa pienentämään renkaan sivujen toistuvasta taipumisesta aiheutuvaa lämmönmuodostusta X30- ja X40-takarenkaissa tarjoten siten johdonmukaisemman suorituskyvyn. 

Keskikoville ajoalustoille tarkoitettu Battlecross X30 -eturengas tulee Euroopan markkinoille kahtena kokona ja vastaava takarengas neljänä kokona huhtikuussa 2014. Kovan ajoalustan Battlecross X40 -eturengas tulee markkinoille yhtenä kokona ja vastaava takarengas kolmena kokona toukokuussa 2014.

4 Rengasta testasivat ammattilaiskuskit Japanin MX-mestarussarjassa v. 2013.

Saatavana olevat koot:
• 80/100 -21 X30F 51M TT
• 90/100 -21 X30F 57M TT
• 110/90 -19 X30R 62M TT
• 120/80 -19 X30R 63M TT
• 110/100 -18 X30R 64M TT
• 100/90 -19 X30R 57M TT
• 80/100 -21 X40F 51M TT
• 110/100 -18 X40R 64M TT
• 100/90 -19 X40R 57M TT
• 110/90 -19 X40R 62M TT

Parasta suorituskykyä moottoripyöräilijöille