Tämä verkkosivusto käyttää evästetiedostoja (cookies), joiden tarkoitus on parantaa sivuston käyttäjäkokemusta.  Evästetiedostot muistavat myös valintojasi ja niiden avulla keräämme tilastoja. Jos hyväksyt tämän muuttamatta asetuksiasi, oletamme että sallit evästetiedostojen vastaanottamisen. Voit kuitenkin muuttaa evästetiedostoja koskevia asetuksiasi koska tahansa.

Uutiset


Bridgestone esittelee uuden Battlax Hyper Sport S20 moottoripyörän renkaan

05 tammikuu 2012

Bridgestone on vahvistanut moottoripyörän renkaiden valikoimaansa esittelemällä uuden urheilullisen premium-renkaan Battlax Hyper Sport S20:n, joka on suunniteltu tehokkaisiin 600-1300 -kuutioisiin moottoripyöriin.

Premium-rengas S20 täydentää Bridgestonen Hypersport-renkaiden valikoimaa, johon kuuluvat myös Battlax BT-016 Pro ja BT-016 sekä muita katu- ja rata-ajoon tarkoitettuja urheilullisia erikoisrenkaita.  

Suunnittelun tavoitteena oli vastata urheilullisen ajon vaatimuksiin käsiteltävyydestä märällä ja kuivalla kelillä kaiken tyyppisillä teillä ja kaikissa ajo-olosuhteissa: matka-ajo, mutkittelevat maantiet, kaupunkien kadut ja moottoriradat. Bridgestonen insinöörit löysivät vastaukset MotoGP:stä saaduista kokemuksista.  

“Uuden S20:n testitulokset osoittavat, että Bridgestone pystyy hyödyntämään MotoGP-tekniikoita maantieajoon suunnitelluissa renkaissaan. Toistaiseksi S20 on kaikista tuotantorenkaista lähimpänä MotoGP-renkaita, joten se hyötyy eniten Bridgestonen MotoGP-menestyksestä”, kertoo Vincent Van Houtte, Manager Motorcycle Tyre Products, Bridgestone Europe.

Laajempi kosketuspinta kaikilla kallistuskulmilla

Verrattuna BT-016 Pro -renkaaseen S20:lla on ylivoimainen käsiteltävyys märällä ja kuivalla. Rengas on myös kestävä ja pitkäikäinen. Bridgestonen hyväksi todetussa rakenteessa on hyödynnetty sellaisia tekniikoita kuin MSB (Mono-Spiral Belt) ja HTSPC (High Tensile Super Penetrated Cord). Rengas on optimoitu tuottamaan laajempi kosketuspinta kaikilla kallistuskulmilla, jolloin se tarjoaa paremman pidon kaikissa olosuhteissa.  Loivemmilla kallistuskulmilla suuri kosketuspinta parantaa tuntumaa ja lisää ajomukavuutta, keskisuurilla ja suurilla kallistuskulmilla kuljettaja pääsee nauttimaan vakaammasta kaarreajosta.

S20:n pintakuviossa on urat, jotka suoristuvat kulutuspinnan keskiosassa, parantaen kaarreajoa kallistuksen ollessa loiva, varsinkin ajettaessa kaarteeseen. Eturenkaassa kylkiurat ylettyvät olka-alueelle, mikä parantaa kosketustuntumaa syvissä kallistuksissa ja pitoa märällä sekä kuivalla. Takarenkaan leveät urat tarjoavat luotettavan pidon märällä.

"S20:n suuri kosketuspinta ja pito ovat MotoGP:n ansiota. Urheilullisesta ajosta pitävät kuljettajat voivat taklata kallistukset täydellä itsevarmuudella ” sanoo Dominique Plom, Assistant Manager, Field Engineer, Bridgestone Europe.

Välitöntä pitoa

Uusi kumiseos sisältää Silica Rich -ainetta ja Bridgestonen kehittämää NanoPro-TechTM -polymeeriä, ja se vähentää lämmönmuodostusta renkaan pyöriessä sekä tarjoaa paremman pidon märällä ja matalissa lämpötiloissa. Sen ansiosta pitoon voi luottaa lämmittelyn alusta alkaen, ilman että etu- tai takarenkaan kestävyys kärsii.

Sekä etu- että takarenkaassa on hyödynnetty kolmikerroksista kumiseosta (3LC), jossa on optimoitu pehmeän ja kovemman kumiseoksen segmentit. Tämän ansiosta pito kuivalla on parempi, kaarreajo on vakaata ja renkaalla on hyvä kilometritulos.

Uusi vertailukohta märkäpidossa

Testitulokset verrattuna Bridgestonen BT-016 Pro -renkaaseen osoittavat että uusi S20 tarjoaa parempaa pitoa kuivilla teillä, luotettavuutta kaarreajoon ja urheilullista käsiteltävyyttä. Radalla se on vakaa kaarteissa ja kierrosajat ovat parempia lisääntyneen ja tasapainoisemman pidon ansiosta.  

Bridgestonen testien mukaan S20:n märkäpito on jopa parempi kuin BT-016 Pro:n, joka oli vakiinnuttanut asemansa märkäpidon mittapuuna. Tuloksissa näkyi myös parantuneen pidon aiheuttama vakaus ja helppo hallittavuus rankassa sateessa.

Huippupito saavutettiin kilometrituloksen huonontumatta. Bridgestonen testit vahvistavat sen, että uuden S20:n kumiseos kestää hyvin kulutusta ja kilometritulos on korkea sekä etu- että takarenkaalla. 

Uutta Battlax Hyper Sport S20-rengasta on saatavana tammikuusta 2012 lähtien neljässä eturengaskoossa ja seitsemässä takarengaskoossa.

Urheilullinen premium-rengas sisältää Bridgestonen MotoGP-tekniikkaa.