Tämä verkkosivusto käyttää evästetiedostoja (cookies), joiden tarkoitus on parantaa sivuston käyttäjäkokemusta.  Evästetiedostot muistavat myös valintojasi ja niiden avulla keräämme tilastoja. Jos hyväksyt tämän muuttamatta asetuksiasi, oletamme että sallit evästetiedostojen vastaanottamisen. Voit kuitenkin muuttaa evästetiedostoja koskevia asetuksiasi koska tahansa.

Uutiset


BATTLAX S20: kilparadalta ajoteille

03 huhtikuu 2012

MotoGP-maailman ja tavallisen motoristin käytännön kokemusten välinen kuilu voi tuntua suurelta. Kilpailun tiimellyksessä opitut asiat auttavat kuitenkin Bridgestonea toimittamaan ylivoimaisen turvallisia ja suorituskykyisiä renkaita asiakkailleen.

Jos olet joskus ihmetellyt, miksi Bridgestone investoi niin paljon aikaa ja rahaa MotoGP: hen, vastaus on yksinkertainen. Se on toki tehokas markkinointi- ja myynninedistämisväline, mutta ylivoimaisesti tärkein etu saadaan teknologiaosaamisen kertymisestä.

Pito, kestävyys ja ajotuntuma ovat keskeisen tärkeitä suorituskykyvaatimuksia niin tavallisille motoristeille kuin kilpa-ajajille. MotoGP on Bridgestonelle tilaisuus testata renkaiden ominaisuuksia parhaassa mahdollisessa ympäristössä ja kehittää ne huippuunsa. 

Bridgestone tekee yhteistyötä maailman parhaiden kuljettajien, tiimien ja insinöörien kanssa. Näin se saa valtavasti tietoja renkaista, mistä on paljon hyötyä maantierenkaiden kehitystyössä. Tehdyt parannukset testataan kisan tiimellyksessä – esimerkiksi uusina kierrosennätyksinä – ja kilparadalla opitut asiat hyödynnetään Bridgestonen maantiekäyttöön tarkoitetussa rengasvalikoimassa.

Yksinoikeudella renkaita MotoGP-luokalle toimittavan Bridgestonen kilparenkailla ja maantierenkailla on ennätyksellisen paljon yhteistä MotoGP-luokan DNA:ta. Renkailta vaaditaan huippusuorituskykyä ja erinomaista luotettavuutta. Seoksia on aiempaa vähemmän käytettävissä, joten renkaiden on toimittava monissa eri lämpötiloissa ja vaihtelevissa rataolosuhteissa. Kestävyyden on kaiken lisäksi oltava erinomainen, jotta kuljettajien valitsemat renkaat kestävät koko Grand Prix -viikonlopun.

Viimeisin Bridgestonen kehitystyön tulos, jossa on hyödynnetty tätä teknologiatietämyksen siirtämistä, on BATTLAX Hyper Sport S20.  Kilparenkaissa käytetyt uudet tekniikat on hyödynnetty S20-renkaissa, jotka reagoivat ylivoimaisen tehokkaasti lämmitykseen, pitävät erinomaisesti sekä märissä että kuivissa olosuhteissa ja varmistavat ajomukavuuden samalla tavalla kaduilla, maanteillä ja radalla.

Edistyksellinen rakenne, jossa hyödynnetään Bridgestonen koeteltua MSB-vyötä (Mono-Spiral Belt) ja HTSPC-säikeitä (High Tensile Super Penetrated Cord), tuottaa optimaalisen kosketusalan kaikissa kallistuskulmissa ja lisää pitoa kaikissa olosuhteissa.

S20-renkaan kulutuspinta on suunniteltu siten, että urat suoristuvat kulutuspinnan keskiosassa. Tämä parantaa renkaan pitoa kaarteissa ja erityisesti kaarteeseen ajettaessa, kun kulma on loiva. Eturenkaassa kylkiurat ulottuvat renkaan olka-osaan, mikä parantaa tuntumaa ajopintaan suurissa kallistuskulmissa ja parantaa pitoa sekä märissä että kuivissa olosuhteissa.

Uusi kumiseos, jossa on käytössä Silica Rich -silika ja Bridgestonen kehittämä NanoPro-Tech™ -polymeeri, varmistaa luotettavan pidon heti renkaiden lämmittelyvaiheesta alkaen tinkimättä kestävyydestä. Se parantaa lisäksi pitoa märissä olosuhteissa ja alhaisissa lämpötiloissa.

Kolmikerroksinen seos (3LC), jossa on käytetty optimaalista pehmeiden ja kovien seosten jakautumista, parantaa etu- ja takarenkaiden pitoa kuivissa olosuhteissa, lisää vakautta käännöksissä ja parantaa kestävyyttä.

MotoGP-maailmasta saatu teknologiaosaaminen näkyy Bridgestonen BATTLAX Hyper Sport S20 -renkaissa, joissa suorituskyky, vakaus, pito kaarroksissa ja kestävyys yhdistyvät optimaalisesti.  Motoristit voivat nyt nauttia maantierenkaista, joiden suorituskyky on ylivoimainen heti lämmittelyvaiheesta alkaen ja joiden pitoon voi luottaa kaikissa sääolosuhteissa. 

Jos olet joskus ihmetellyt, miksi Bridgestone investoi niin paljon aikaa ja rahaa MotoGP: hen, vastaus on yksinkertainen.