Technologies

Technologies

3D CTDM (Optimoitu renkaan muotoilu)

3D COMPREHENSIVE TYRE DESIGN METHOD

3D CTDM (Comprehensive Tyre Design Method) on Bridgestonen automatisoitu rengassuunnitteluteknologia: uraa uurtava ohjelma, joka käsittää dynaamisia 3D-simulaatioita ja analyysin kaikista renkaan ajo-ominaisuuksista. Eturenkaiden pintakuvioissa tärkeintä on suurten nopeuksien vakauden maksimointi ja tärinän minimointi; takarenkaiden kuvioissa sen sijaan keskitytään kaarrepitoon ja vakauteen pyrkimällä lisäämään tyhjän tilan osuutta. Rengasprofiilit suunnitellaan 3D CTDM -teknologialla nopeamman ja kevyemmän käsiteltävyyden aikaansaamiseksi tiukoissa kaarteissa. Sivuttaisjäykkyys maksimoidaan pidon parantamiseksi ja lineaarisen kosketuspinnan säilyminen varmistetaan kaikissa kallistuskulmissa pehmeän käsiteltävyyden varmistamiseksi.



3LC (Vakautta ja kaarrepitoa)

KOLMEKERROKSINEN KUMISEOS

Bridgestonen eturenkaassa on edistyksellinen 3-kerroksinen kumiseostekniikka. Kulutuspinnan keskiosan kaksiosainen kumiseos on kovaa, joten se takaa vakauden voimakkaissa jarrutuksissa ja käsiteltävyyden suoraan ajettaessa sekä pitkän käyttöiän. Olka-alueella kumiseos on pehmeää ja tarttuvaa parhaan kaarrepidon saavuttamiseksi... jyrkimpiä kallistuskulmia myöten.



5LC (Huippuluokan pitoa kaikissa kulmissa)

VIISIKERROKSINEN KUMISEOS

Yksinomaan Bridgestonen MotoGP-insinöörien kehittämä ainutlaatuinen takarenkaiden 5-kerroksinen kumiseosteknologia koostuu kolmesta erilaisesta kumiseoksesta. Kulutuspinnan keskiosan kumiseos on kovaa, joten se takaa erinomaisen vakauden, käsiteltävyyden suoraan ajettaessa sekä pitkän käyttöiän. Olkapäiden keskikova kumiseos antaa parhaat veto-ominaisuudet keskisuurissa kallistuskulmissa, kun alat kiihdyttää ulos kaarteesta. Erittäin tarttuvan reunan ansiosta voit kallistaa pyörää jyrkästi luottavaisin mielin. Huippuluokan teknologiaa huippuluokan ajoon!



CAP&BASE (Erinomaista pitoa, joka säilyy luotettavana koko renkaan käyttöiän)

Bridgestonen MotoGP-kehitystyön tuloksena syntynyt pehmeä ulompi kumiseos (Cap) tarjoaa korkeatasoisen pidon. Sisempi kumiseos (Base) puolestaan on kovempaa, mikä takaa renkaan optimaalisen jäykkyyden. Mutta vaikka kulutuspinta vähitellen kuluu, kovempi Base-seos ei joudu kosketuksiin tienpinnan kanssa – pito ei siis katoa!



DBC (Parempaa käsiteltävyyttä)

DUAL BELT -RAKENNE

Battlax BT-012SS -takarenkaissa on hyödynnetty vallankumouksellista DBC-rakennetta (Dual Belt Construction), jossa MBS-punoksen päällä on yksi vyö kummallakin olkapäällä. DBC-rakenteen etuina ovat erinomainen kaarrepito, käsiteltävyys ja iskunvaimennus; lisäksi "avoin" keskialue parantaa vakautta suoraan ajettaessa.



HTSPC (Parempaa käsiteltävyyttä)

HTSPC (HIGH TENSILE SUPER PENETRATED CORD)

Bridgestone on toistaiseksi ainoa valmistaja, joka käyttää MSB-punoksessa viittä yksittäistä teräskuitua. Nämä 5 teräskuitua ovat toisistaan erillään ja ne on kierretty kumipäällysteeseen, joka takaa niiden yhdenmukaisen ja tasaisen kireyden niin, että ne parantavat tehokkaasti renkaan jäykkyyttä, joustavuutta ja iskunvaimennuskykyä. HTSPC-teknologiaa hyödyntävien renkaiden pito on parempi sekä märällä että kuivalla alustalla, ja niiden käsiteltävyys on tasaisen kontaktipaineen ansiosta suurempi. Kumieristeinen punos ei hapetu; se myös vähentää lämmön muodostumista, jolloin kuviopinta kuluu tasaisemmin ja renkaan käyttöikä pitenee.



MS-BELT (Viileämpi ja vakaampi)

MONO-SPIRAL-VYÖRAKENNE

Bridgestonen hyväksi todettua MSB-vyörakennetta (mono-spiral belt), jossa jatkuva erityispunossäie on kiedottu renkaan kehän ympäri, käytetään kaikissa taakse tarkoitetuissa Battlax-vyörenkaissa. Tällä rakenteella pystytään estämään vöiden, saumojen ja liitosten päällekkäisyys. Se on myös kevyempi kuin perinteiset multi-cross-vyörakenteet. MSB:n suuriin etuihin kuuluu myös se, että renkaassa muodostuu pyörinnän aikana vähemmän lämpöä: näin sen vakaus ja iskunvaimennuskyky ajettaessa paranee.



NanoPro-Tech™ (Parempaa pitoa, lisää kilometrejä)

Bridgestonen edistyksellinen NanoPro-Tech™ -teknologia optimoi renkaan ajo-ominaisuudet hallitsemalla polymeerin, täytemateriaalien ja muiden kumin kemikaalien välistä vuorovaikutusta molekyylitasolla. Se auttaa vähentämään kitkaa, lämmönmuodostusta ja kulutuspinnan muodon muuttumista renkaan pyöriessä: näin kulutuspinnan pito paranee ja renkaan käyttöikä pitenee.



OBF (Pehmeyttä suurilla nopeuksilla)

OBF (OUTSIDE BEAD FILLER)

Bridgestonen uuden sukupolven OBF-teknologia (Outside Bead Filler) auttaa aikaansaamaan sekä iskunvaimennusta että suurten nopeuksien vakautta ajatellen optimaalisen jäykkyyden niin urheilulliseen kuin matka-ajoonkin. Patenttihakemus on käsiteltävänä.



RC POLYMER (Entistä varmempi ote tiehen )

RC-polymeeriteknologia optimoi silicahiukkasten jakautumisen kumiseoksessa ja lisää kulutuspinnan joustavuutta, mikä parantaa kontaktia tienpintaan niin kuumassa kuin kylmässäkin säässä. Molekyylikitkan väheneminen parantaa myös vierintävastusta ja lisää siten polttoainetaloudellisuutta.



SACT (Pidempi käyttöikä)

SACT (STRAIGHT AND CORNERING TECHNOLOGY)

Tämäkin teknologia on tulosta Bridgestonen perusteellisesta tutkimus- ja kehitystyöstä. SACT-teknologiassa kaksi erilaista kumiseosta on yhdistetty rakenteeksi, joka antaa kestävyyttä rehelliseen päivittäisajoon ja aggressiivista olkapitoa kaarteisiin. Tuloksena on vihdoinkin rengas, joka mukautuu ajotapaasi pitoa tehostavilla olkaosilla ja kestävyyttä parantavalla keskilinjalla. Täydellinen valinta sinulle, jonka ajotapa on sporttinen ja joka haluat kestävää vastinetta rahallesi!



SACT + CAP&BASE (Suorituskykyinen kaikissa sääolosuhteissa)

SACT-teknologia takaa kuviopinnan keskiosan kestävyyden ja olkapidon; alla oleva Cap & Base -kerros puolestaan parantaa kuviopinnan jäykkyyttä parantaen näin pitoa, iskunvaimennusta ja suorituskykyä kaikilla keleillä.



SILICA RICH (Parempaa pitoa märällä ja kylmällä kelillä)

SILICA RICH (TAKARENGAS)

Bridgestonen Silica Rich -kumiseos antaa takarenkaalle entistä parempaa pitoa märällä alustalla ja alhaisissa lämpötiloissa. Se takaa erinomaisen käsiteltävyyden heti liikkeelle lähdettäessä. Silica Rich -kumiseos tarjoaa myös tasaisemman ja kestävämmän pidon.



SILICA RICH EX (Entistä tehokkaampaa pitoa eturenkaalle)

SILICA RICH EX (ETURENGAS)

Silica Rich EX sisältää enemmän silicaa, joten se antaa eturenkaalle vieläkin paremmat märkäominaisuudet. Siihen on yhdistetty RC-polymeeria, joka tehostaa silican vaikutusta ja pidentää renkaan käyttöikää.



GP-BELT

Uusi vyökerros tavanomaisen MS-vyön lisäksi. Alustaan kohdistuva paine on tasaisempi. Laajempi kosketusalue parantaa pitoa kaarreajossa. Lisäksi se parantaa pitoa, vähentää luistoa ja pidentää renkaan käyttöikää.



V-MS-BELT

Variable Mono Spiral -vyörakenne optimoi HTSPC-koordijärjestelmän välit ja siten koko järjestelmän jäykkyyden koko pintakuvion alueella.



3LC + Cap and Base

3LC-teknologia takaa kuviopinnan keskiosan kestävyyden ja olkapidon; alla oleva Cap & Base -kerros puolestaan parantaa kuviopinnan jäykkyyttä parantaen näin pitoa, iskunvaimennusta ja suorituskykyä kaikilla keleillä.